سنگ اسلب چینی لایبید, سنگ کریستال, سنگ کوپ

سنگ چینی لایبید

سنگ اسلب

سنگ چینی لایبید را می توان به عنوان یکی از قیمی ترین سنگ های تزئینی ایران معرفی نمود. سنگ چینی یا کریستال لایبید دارای تنوع رنگی بسیار بالایی بوده و در رنگ های آبی کمرنگ، طوسی، اطلسی و سفید روشن استخراج و استحصال می گردد. خاستگاه این سنگ استان اصفهان و ۱۰۰ کیلومتری شمال اصفهان در منطقه ی لایبید و حسن رباط است. ماهیانه به میزان ۴۰۰۰ تن سنگ به صورت کوپ از مجموعه معادن لایبید استخراج شده و عرضه می گردد.

سنگ چینی یا کریستال از سنگ هایی است. که از گذشته در صنعت ساختمان سازی حضور داشته و همیشه جایگاه خود را حفظ نموده است. در جهان اینگونه سنگ ها را با نام White Marble می شناسند. و سنگ چینی در کشور ما در بسیاری از نقاط و مناطق مختلف وجود داشته و در رنگ ها و طرح های مختلف بهره برداری و فرآوری می گردد که دارای بازه ی قیمت بسیار گسترده ای می باشد. از ویژگی های مهم سنگ اسلب چینی سفید لایبید می توان به جذب آب بسیار ناچیز و قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ (دوتایی) و فور مچ (چهارتایی) با استفاده از سنگ اسلب در فضا های مختلف اشاره نمود. در این مطلب قصد داریم عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ اسلب چینی سفید لایبید را بررسی نموده و علاوه بر آن به موارد مصرف آن نیز اشاره کنیم.

سنگ چینی با سنگهای کربناتی رسوبی است. استاده از سنگ چینی برای نما و فضای خارجی کاملاً فنی و صحیح است. سنگ چینی از لحاظ جذب آب و چسبندگی دوغاب بین گرانیت و تراورتن است. نه به اندازه ی تراورتن جذب کننده دوغاب و نه به اندازهء گرانیت نچسب است. در ایران استفاده از این سنگ برای نما از قدیم رایج بوده. اگر دقت کرده باشید سنگ چینی نمای اصلی بسیاری از ساختمانهای قدیمی به خصوص در مناطق گرمسیر است

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *